Mapping using DJI Smart Controller

I have been looking for a way to use my DJI Smart Controller and Mavic 2 Pro for mapping. FINALLY a solution!!! Hope this helps others!!

3 Likes

Boa tarde…

O importante seria a DJI liberar para a gente instalar no Drone Deploy no Smart Controller alguem ja consegui fazer esse procedimento. Tenho um controle desse e gostaria de usar o Drone Deploy nele. Eu mandei uma mensagem para a Dji reclamando e vamos ver oque acontece. Desde ja agradeço

1 Like

Boa tarde…\

Ninguem conseguiu instalar o Drone Deploy no Smart Controller pois to tentando e nao consigo isso, alguem tem alguma novidade sobre esse APP. Esta complicado isso eu tenho um equipamento TOP mas nao consigo usar o programa por causa disso…

Gastei um monte no equipamento o chato que ele conseguimos usar no celular Android mas no Smart que tambem e sistema Android nao conseguimos. Temos que ver um jeito de fazer esse funcionar nele pois ai fica mais top.

Quem coseguir puder ajudar eu agradeço. Agradeço o colega que postou um sistema legal para poder usar ate que a gente consegue arrumar.

Abraço a todos

Good afternoon…\

Nobody was able to install Drone Deploy on the Smart Controller because I’m trying and I can’t get it, does anyone have any news about this APP. This is complicated I have a TOP equipment but I can’t use the program because of that…

I spent a lot on the equipment, the boring thing that we managed to use on the Android phone but on the Smart that also and the Android system we couldn’t. We have to see a way to make this work on him because it is more top.

Whoever can help me, I appreciate it. I thank the colleague who posted a legal system to be able to use it until we can fix it.

Hug to everyone

I empathize with your situation, but it was known at the time when the Smart Controller came out that it was not going to be able to have 3rd party apps installed. There’s nothing that DroneDeploy can do about it until DJI modifies their SDK. Some people think they have gotten close with Pix4D with sideloading, but I have not seen anyone that has actually been able to successfully run autonomous flights.

1 Like

Boa noite… Mas isso e triste pois temos uma excelente ferramenta como o Smart Controller em mãos e não poder usar uma excelente ferramenta que é o Drone Deploy. Triste mesmo, mas espero que a Dji olhe por nós e libere o App para gente instalar. Quem consegui de alguma forma nos envie e compartilha por gentileza.

Temos que todos que tem o Smart Controller manda mensagem no fórum ou no email da Dji para pedir a liberação.

Abraço a todos

==============

Good night… But this is sad because we have an excellent tool such as the Smart Controller in hand and not being able to use an excellent tool which is the Drone Deploy. Really sad, but I hope that Dji will look after us and release the App for us to install. Whoever managed to send us somehow and kindly share.

We have that everyone who has the Smart Controller sends a message in the forum or in Dji’s email to ask for the release.

1 Like

Why not try the Pilot App?

You can use any app to capture images to use with Drone Deploy processing. Apparently, there is a mapping program in the DJI Pilot App. Look in the post above for how to use the Pilot app on your Smart Controller.

1 Like

Boa tarde… Prezado Dave aqui no Brasil no meu estado estamos acostumados com o Drone Deploy. Seria interessante se o mesmo fosse instalado no Smart Controller né. Vou ver esse app que vc indicou e está no tópico do artigo. Mas já estou acostumado com o app Drone Deploy.

Abraço

===================

Good afternoon… Dear Dave here in Brazil in my state we are used to Drone Deploy. It would be interesting if it were installed on the Smart Controller. I will see this app that you indicated and is in the topic of the article. But I’m already used to the Drone Deploy app.

I understand. The thing is that the Drone Deploy flight app will probably never be supported on the DJI smart controller. if you would like to use your smart controller for collecting images. You will probably have to use the DJI pilot app linked above. Of course you can always use drone deploy on another smart device instead.

2 Likes